مشاوره بارداری و اهمیت آن قبل از حاملگی | کلینیک شبانه روزی فولادشهر

مشاوره بارداری و اهمیت آن قبل از حاملگی

مشاوره بارداری برای زوج‌هایی که قصد بچه دار شدن را دارند، بسیار مهم است.

بهتر است بدانید که مشاوره در بارداری به شما کمک می‌کند که آموزش‌های لازم برای به دنیا آوردن فرزندی سالم را پشت سر بگذارید. این که در دوران بارداری چه ‌چیزی بخورید، این که چه آزمایشاتی انجام دهید، این که وزن شما مناسب است یا نه و خیلی از نکات و توصیه‌هایی که هر مادری از آن‌ها مطلع نیست، در این جلسات در اختیار شما قرار داده می‌شوند. در واقع با شرکت در جلسات مشاوره احتمال خطر آفرین بودن بارداری برای نوزاد و مادر به حداقل می‌رسد و روان و جسم نوزاد نیز سالم می‌ماند. در ادامه در مورد اهمیت مشاوره در دوران بارداری و قبل از آن صحبت خواهیم کرد و فواید آن را نیز برایتان بیان خواهیم نمود.

مشاوره قبل از بارداری چیست و چه اهمیتی دارد؟

بیش از ۱۲ درصد از خانم‌های باردار ممکن است با افسردگی در دوران بارداری مواجه شوند. هر خانمی نه تنها در دوران بارداری بلکه در دوران پیش از بارداری نیز باید آمادگی‌های لازم برای رشد دادن جنین را پیدا کند. یکی از اقدامات مهمی که قبل از بارداری و حین بارداری باید به آن توجه کنید، مشاوره بارداری است. در جلسات پیش از بارداری می‌توانید در مورد تمام انتظارات، استرس‌ها و نکات مهم با پزشک خود در ارتباط باشید و حتی در مورد تعیین جنسیت نیز راهنمایی دریافت کنید. در این صورت قادر خواهید بود که اختلالات مادرزادی جنین را به حداقل برسانید و هورمون‌های بارداری را کنترل کنید. به کمک مشاوره‌های پیش از بارداری امکان بهبود خلق و خو در مادر و کاهش استرس و مشکلات عصبی جنین وجود دارد.

"</p

برای اطلاع از خدمات خدمات مشاوره روانشناسی کلینیک شبانه روزی فولادشهر ، اینجا کلیک کنید.

در جلسه مشاوره قبل از بارداری چه می‌گذرد؟

شاید بپرسید که در جلسات مشاوره بارداری حضوری یا آنلاین چه می‌گذرد؟! معمولا در طول این جلسات پزشکان سعی می‌کنند که سلامت روان بیماران خود را بررسی کنند. اگر یک مادر شرایط روانی برای باردار شدن را داشت، می‌تواند اقدام کند. در غیر این صورت مشاوره در مسیری پیش می‌رود که مادر بتواند بر اعصاب خود مسلط شود. پزشکان به منظور بهبود شرایط روان یک مادر سعی می‌کنند که سابقه مشکلات روانی در خانواده را بررسی کنند و در صورت لزوم این مشکلات را درمان نمایند.

در جلسات مشاوره به وزن، سن و سلامت بدن نادر نیز توجه می‌شود. پزشکی که قرار است به شما مشاوره بدهد، سابقه بیماری‌های مختلف جسمانی را از شما می‌پرسد و نکاتی را به منظور کاهش وزن یا زمان بیماری‌های جسمانی ارائه می‌کند. در مواردی هم ممکن است برای درمان شما را به یک پزشک متخصص دیگر ارجاع دهد. در کل تمامی جوانب مربوط به بارداری و افزایش سلامت جنین در جلسات مشاوره تحت بررسی هستند.

 

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری و تماس با ما به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.


مطالب پیشنهادی:

اهمیت مشاوره ازدواج چقدر است؟

نحوه انجام مشاوره ازدواج چگونه است؟