مادران باردار و کرونا ویروس

• سفر

مادران باردار و کرونا ویروس

علائم اصلی بیماری کرونا

با توجه به نوع کروناویروس، علائم می‌تواند از نشانه‌های سرماخوردگی عادی تا تب، سرفه، تنگی نفس و مشکلات حاد تنفسی باشد. همچنین بیمار ممکن است سرفه‌های چند روزه ظاهراً بدون دلیل نیز داشته باشد. کروناویروس مرس، برخلاف سارس، نه تنها دستگاه تنفس بلکه ارگان‌های حیاتی دیگر بدن مثل کلیه و کبد را نیز درگیر می‌کند. در موارد حاد مشکلات گوارشی نظیر اسهال، نارسایی حاد تنفسی، اختلالات انعقادی خون و نارسایی کلیه نیز گزارش شده‌است که این مورد می‌تواند بیمار را به همودیالیز نیازمند کند

علائم کرونا ویروس جدید که منجر به بیماری COVID-۱۹ می شود، معمولاً چند روز پس از آلوده شدن فرد به ویروس شروع می شود. اما در بعضی افراد ممکن است علائم کمی دیرتر ظاهر شوند. براساس آمار ها و تحقیقات انجام شده علائم می توانند شامل : تب (در43/8 درصد افراد هنگام پذیرش و 88/7 درصد افراد هنگام بستری) ، سرفه خشک (در 67/8 درصد موارد)، اختلال تنفسی ، احساس خستگی و درد عضلانی( در 11 تا 14% موارد)، اسهال(در 3.8 درصد موارد) باشند. به طور متوسط incubation period یا دوره‌ی نهفتگی علائم، چهار روز بوده است. کدورت یا اصطلاحا Ground-glass opacity در CT scan قفسه سینه، در 56/4 درصد موارد دیده شده‌است. 17/9 درصد از بیماران با بیماری غیر شدید و 2/9 درصد از بیماران با علائم شدید، هیچگونه مشکلی را در رادیولوژی یا CT اسکن خود نشان ندادند. لنفوسیتوپنی یا کاهش تعداد لنفوسیت‌های در گردش خون در 83/2 درصد افراد در هنگام پذیرش، مشاهده شد.

برخی از افراد هیچ علامتی ندارند ، یا فقط علائم خفیف دارند. اما در افراد دیگر ، COVID-۱۹ می تواند منجر به مشکلات جدی مانند ذات الریه ، عدم دریافت اکسیژن کافی و حتی مرگ شود. این نشانه ها بیشتر در افرادی که مشکلات زمینه ای دیگری دارند ، دیده می شود.

درمانگاه شبانه روزی آریا فولادشهر

لیست خدمات برجسته کلینیک و درمانگاه شبانه روزی آریا فولادشهر

• دندانپزشکی، دندانسازی(کاشت دندان، ارتودنسی، ترمیم، عصب کشی، جرم گیری، رادیولوژی دندان، به صورت نقد و اقساط)
  • پزشکی عمومی