اقدامات قبل و بعد از فلوراید تراپی| کلینیک شبانه روزی فولادشهر

فلوراید تراپی چیست؟

فلوراید تراپی

یک روش درمانی برای تقویت، پیشگیری و کاهش خطر پوسیدگی دندان است که به روش‌های مختلفی انجام می‌شود و فواید زیادی دارد. این روش برای استحکام بیشتر دندان‌ها و جلوگیری از پوسیدگی دندان کودکان مورد استفاده قرار می‌گیرد. اگر برای شما نیز سلامت دندان‌های کودکانتان اهمیت دارد، با ما همراه باشید تا در ادامه به بررسی این روش درمانی ‌بپردازیم.

فلوراید درمانی روش درمانی موثر و کارآمد برای تقویت مینای دندان، کاهش و جلوگیری از پوسیدگی دندان است. در این روش فلوراید با غلظت بالا به دندان‌ها مالیده می‌شود که این امر باعث افزایش سلامت آنها خواهد شد. فلوراید عنصری طبیعی است که در آب، غذا و برخی محصولات دندانپزشکی یافت می‌شود. این ماده باعث استحکام دندان‌ها شده و باکتری‌های آنها را از بین می‌برد.

فواید فلوراید درمانی چیست؟

فلوراید درمانی مزایای متعددی دارد که عبارتند از:

  1. جذب بهتر و بیشتر کلسیم و فسفات
  2. پیشگیری از عفونت‌های دها
  3. جلوگیری از رشد باکتری‌ها
  4. تقویت مینای دندان
  5. کاهش خطر پوسیدگی دندان‌ها
  6. کاهش درد دندان‌ها

"</p

برای اطلاع از خدمات دندانپزشکی کلینیک شبانه روزی فولادشهر ، اینجا کلیک کنید.

 

فلوراید تراپی چگونه انجام می‌شود؟

در فلورایدتراپی، فلوراید روی دندان‌ها و قسمت‌های بین دندانی زده می‌شود. این کار توسط پزشک برای افزایش مقاومت، رفع و جلوگیری از پوسیدگی دندان‌ کودکان انجام می‌شود. قبل از زدن فلوراید به دندان، ابتدا باید سطح دندان کاملا تمیز و ضدعفونی شود. پس از آن ژل فلوراید را روی دندان‌ها می‌زنند. باید این ژل برای مدتی روی دندان‌ها بماند تا اثر کند. پس از طی این مراحل پزشک دهان را با آب شست و شو داده و آب دهان بیمار را چندین بار تخلیه می‌کند. فلورایدتراپی به راحتی و با سرعت انجام می‌شود، اما بهتر است حتما در مطب و توسط پزشک متخصص انجام شود.

 

جهت اطلاع از آدرس و ساعات کاری و تماس با ما به بخش تماس سایت مراجعه نمایید.


مطالعه بیشتر:

فلوراید تراپی و فیشور سیلانت

اهمیت فلورایدتراپی کودکان

روش های مراقبت از پالپ دندان

پرسش های پیرامون مصرف دهانشویه