زایمان طبیعی خیلی درد داره؟!

جواب به سوالات متداول کاربران سایت و مراجعه کنندگان در زمینه زایمان طبیعی:

در این مطالب ما تمام سعی خود را کرده ایم که به سوال شما ( زایمان طبیعی خیلی درد داره؟! )  جوابی علمی، کوتاه و مفید ارائه کنیم.

در صورتی که باز هم جواب سوال خود را از جواب داده شده نیافتید و دچار شک بودید حتما در پایین همین نوشته در قسمت دیدگاه ها سوال خود را به صورت تخصصی برای ما ارسال نمایید.

متخصصان بخش زنان درمانگاه آریا جوابگوی سوالات شما در کمترین زمان می باشند.

جواب داده شده به سوال:

زایمان طبیعی خیلی درد داره؟!

در کمال تعجب، این سوال، همچنان پرطرفدارترین سوال زنان در مورد زایمان طبیعی است! ملاک از «خیلی» در این سوال معلوم نیست اما احتمالا جواب مورد انتظار این است که «نه، دردی نداره!» در واقع این سوال بیشتر برای این پرسیده می‎شود که با یک جواب خوش‎بینانه کمی روحیه گرفته شود! با وجود این جواب واقعی این نیست. بله، زایمان طبیعی خیلی درد دارد!

هول نکنید. این جواب ادامه دارد. اول شما به این سوال پاسخ دهید: مگر سزارین درد ندارد؟! چرا، آن هم درد دارد. نکته این است که به هر حال برای تولد فرزندتان مجبورید مقداری درد را تحمل کنید. این نخستین قدم برای اثبات شجاعت مادرانه شماست، پس قدرش را بدانید. فرقش این است که در سزارین شما درد را در طول حداقل چند روز می‎کشید و در زایمان طبیعی درد در چند ساعت به‌صورت ام‎پی‎تری(!) درمی‎آید. نترسید! این درد هرگز بیشتر از آستانه تحمل آدمیزاد نیست. در عوض دو تا خوبی دارد؛ یکی این‌که دردهای زایمان طبیعی اثری از خودشان به جا نمی‎گذارند. بلافاصله بعد از تولد فرزندتان این دردها فروکش می‎کنند و شما می‎توانید نوزادتان را در آغوش بگیرید. دوم اینکه دردهای زایمان طبیعی وقتی رخ می‎دهند که شما هنوز تنهایید و مسئولیت یک نوزاد را به‌عهده ندارید. درحالی‌که دردهای زایمان سزارین وقتی شروع می‎شوند که شما یک نوزاد تازه متولدشده دارید که نیازمند توجه 24 ساعته شماست و این، کار را خیلی سخت می‎کند.
در عین حال این را هم بدانید که با وجود تکنیک‎های جدید بی‎حسی در زایمان طبیعی (تکنیک‎های تنفس، زایمان در آب و اپیدورال) می‎شود دردهای زایمان طبیعی را تا حد زیادی کاهش داد.

مطالعه بیشتر:

زایمان، یکی از هیجان‎انگیزترین و در عین حال دلهره‎آورترین بخش‎های مادر شدن است و کسی نیست که ادعا کند ساعت‎ها و روزها به این موضوع فکر نکرده  است. وقتی که حرف از زایمان طبیعی می‎شود، ماجرا کمی هم پیچیده‎تر و وهم‎آلودتر می‎شود. تصور اغلب ما از زایمان طبیعی مربوط به فیلم‎ها و سریال‎هاست و از تغییرات زیادی که در سال‎های گذشته در روند مراقبت‎های پزشکی زایمان طبیعی رخ داده، کمتر اطلاع داریم. به همین دلیل سوال‎های بیشتری هم در مورد این نوع از زایمان نسبت به زایمان سزارین وجود دارد که معمولا یک روند عادی جراحی را طی می‎کند.


درمانگاه شبانه روزی آریا فولادشهر

لیست خدمات برجسته کلینیک و درمانگاه شبانه روزی آریا فولادشهر

جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش تماس سایت مراجعه نمایید: