روش‌های رایج از بین بردن خط اخم | کلینیک شبانه روزی فولادشهر

معرفی روش‌های رایج از بین بردن خط اخم

در این مطلب سایت کلینیک شبانه روزی فولادشهر به بررسی روش‌های رایج از بین بردن خط اخم خواهیم پرداخت.

روش طولانی و دائمی‌ برای بین بردن خط اخم

با افزایش سن و از دست دادن خاصیت ارتجاعی پوست، چین و چروک صورت و خطوط اخم ایجاد می‌شوند. اگر می‌خواهید این خطوط را برای ظاهری جوان‌تر به حداقل برسانید، برای افرادی که می‌خواهند از تزریق و سایر درمان‌های پزشکی اجتناب کنند، گزینه‌های زیادی وجود دارد اما بسیاری از این درمان‌های خانگی در جامعه پزشکی اثبات نشده‌اند. به همین دلیل ما بر روی گزینه‌های زیر برای از بین بردن دائمی‌خط اخم تاکید می‌کنیم:

تزریق بوتاکس:

یکی از محبوب‌ترین راه‌های از بین بردن خط اخم تزریق سم بوتولینوم است. این سرم که معمولاً به عنوان بوتاکس یا دیسپورت شناخته می‌شود، به عنوان یک تعدیل کننده عصبی شناخته می‌شود که وقتی به عضله موجود بین ابروها (خط اخم) تزریق می‌شود باعث شل شدن آن و محدود شدن حرکات آن می‌شود و در نهایت تا حد زیادی عمق خط اخم را کم می‌کند.

تزریق ژل یا فیلر:

یکی دیگر از درمان‌های کم تهاجمی ‌برای از بین بردن خط اخم، تزریق پرکننده‌های پوستی یا همان تزریق ژل است. فیلرهای پوستی که با نام‌های تجاری مختلفی همچون Juvederm و Restylane شناخته می‌شوند، برای کاهش چین و چروک و حجم دادن به پوست مورد استفاده قرار می‌گیرند. پزشک ژل مورد نظر را زیر پوست شما تزریق می‌کند تا خطوط اخم را پر کرده و ظاهر پیشانی شما را صاف کند. شما ممکن است برای کاهش درد ناشی از تزریق، به کرم بی حس کننده موضعی نیاز داشته باشید. نتایج ناشی از تزریق ژل به خط اخم آنی است و ماندگاری آن بسته به مارک ژل از چند ماه تا یک سال خواهد بود.

تزریق چربی:

استفاده از چربی اتولوگ برای پر کردن خطوط اخم روشی جدید است و برای آن از چربی بدن خود متقاضی استفاده می‌شود. استفاده از چربی بدن خود فرد باعث می‌شود که احتمال بروز واکنش آلرژیک فوق العاده کم‌تر شود. چربی مورد استفاده برای این روش را می‌توان از هر قسمتی از بدن که چربی اضافی دارد مانند شکم، ران‌ها یا باسن دریافت کرد.

 

راه های افزایش ماندگاری تزریق ژل | کلینیک شبانه روزی فولادشهر

میکرونیدلینگ:

میکرونیدلینگ یک درمان جدید برای ورود به عرصه مراقبت از پوست است که به سرعت طرفداران زیادی پیدا نمود. این متد شامل استفاده از سوزن‌های بسیار ریز برای ایجاد کردن سوراخ‌های ریز در پوست است که باعث ترمیم و بازسازی پوست می‌شوند و در نتیجه ساختاری ضخیم تر و قوی تر از پوست ایجاد می‌کند. این کار را می‌توان در خانه با غلتک پوستی یا در مطب متخصص پوست با دستگاه حرفه ای انجام داد. اگرچه ممکن است کمی‌دردناک باشد، اما متخصصان معمولا یک کرم بی‌حس کننده برای کمک به جبران ناراحتی به شما می‌دهند.

سایر روش های از بین بردن خط اخم

اولتراپی:

درمان‌های سفت‌کننده‌ای به نام اولتراپی (Ultherapy) وجود دارد که می‌توان از آن برای بهبود چروک‌های عمیق اخم استفاده کرد. با استفاده از فناوری اولتراسوند می‌توان تولید کلاژن طبیعی را به روشی هدفمند در اطراف خطوط اخم افراد مجدداً راه‌اندازی کرد تا ظاهر آن به خودی یابد و چین و چروک‌های عمیق سفت شوند. ذخایر کلاژن به تدریج پس از درمان افزایش می‌یابد و در نتیجه تا ۲ سال پس از درمان، پوست صاف تر و سفت تر خواهد بود.

عمل جراحی:

اگر می‌خواهید راه حلی دائمی‌برای از بین بردن خطوط اخم خود داشته باشید، می‌توانید عمل جراحی را انتخاب کنید. البته توجه داشته باشید که جراحی خطرات بیشتری را به دنبال دارد، بنابراین باید با پزشک خود صحبت کنید تا مطمئن شوید که این روش برای شما بی خطر و نتیجه بخش است. نتایج حاصل از جراحی چندین سال باقی خواهد ماند و این روش می‌تواند هزینه بالایی داشته باشد.

لیفت ابرو:

لیفت ابرو روشی برای بالا کشیدن و سفت کردن پوست قسمت بالایی صورت شماست. گاهی اوقات این متد “لیفت پیشانی” نامیده می‌شود که می‌تواند منجر به صاف شدن پیشانی، کاهش چین و چروک دور چشم شود. همچنین می‌تواند با سفت کردن پوست یا با برداشتن عضله ای که باعث ایجاد شیار می‌شود، ظاهر خط اخم را بهبود ببخشد.

هیدراته نگه داشتن بدن:

از رژیم غذایی استفاده کنید که حاوی مقدار زیادی آب باشد. آبرسانی مناسب به پوست کمک می‌کند تا در برابر چین و چروک‌ مقاوم و سرسخت شود. همچنین مصرف مکمل حاوی اسیدهای چرب امگا ۳ برای کمک به آبرسانی پوست را در نظر بگیرید.

 کلینیک شبانه روزی آریا را در اینستاگرام دنبال کنید

لایه برداری:

هفته‌ای یکی دو بار صورت خود را با استفاده از مواد و ابزارهای استاندارد لایه برداری کنید. از اسکراب لایه بردار مورد علاقه خود برای پاک کردن سلول‌های مرده پوست کمک بگیرید.

خواب کافی داشته باشید:

به اندازه کافی بخوابید تا پوست شما کمتر تحت استرس و فشار قرار بگیرد. همچنین یادتان باشد که به پشت (طاق باز) بخوابید زیرا خوابیدن بر روی صورت می‌تواند پوست را کشیده و شانس ایجاد خط اخم عمیق را تقویت کند.

استفاده دائم از ضد آفتاب:

هر روز از ضد آفتاب مناسب برای صورت خود استفاده کنید و فراموش نکنید که اشعه ماوراء بنفش خورشید حتی در روزهای ابری و در طول زمستان نیز وجود دارد.

مرطوب کننده‌ها را فراموش نکنید:

حداقل سه بار در روز صورت خود را مرطوب کنید. شما می‌توانید از مرطوب کننده مورد علاقه خود که متناسب با نوع و ویژگی پوستتان است استفاده کنید. هنگام مرطوب سازی، پوست بین چشم و ابرو را فراموش نکنید.

 

دیدگاه خود را بنویسید