بعد از زایمان سزارین چه مراقبتهایی لازم است؟

جواب به سوالات متداول کاربران سایت و مراجعه کنندگان در زمینه زایمان سزارین :

در این مطالب ما تمام سعی خود را کرده ایم که به سوال شما ( بعد از زایمان سزارین چه مراقبتهایی لازم است؟ )  جوابی علمی، کوتاه و مفید ارائه کنیم.

در صورتی که باز هم جواب سوال خود را از جواب داده شده نیافتید و دچار شک بودید حتما در پایین همین نوشته در قسمت دیدگاه ها سوال خود را به صورت تخصصی برای ما ارسال نمایید.

متخصصان بخش زنان درمانگاه آریا جوابگوی سوالات شما در کمترین زمان می باشند.

جواب داده شده به سوال:

بعد از زایمان سزارین چه مراقبتهایی لازم است؟

بعد از سزارین مراقبت های ویژه ای نیاز است. شما یا در اتاق احیا نگهداری می شوید و یا این که در بخش مراقبتهای عمومی بستری خواهید شد. فشار خون، ضربان قلب، میزان تنفس، مقدار خونریزی و بخیه های شکم مرتبا چک می شود. اگر شما بخواهید به نوزادتان شیر دهید، پرستار به شما کمک می کند. انجام سزارین به این معنی نیست که شما نمی توانید به نوزاد شیر دهید. شما باید بتوانید به نحو صحیحی شیردهی را آغاز نمائید.

لازم است که مدتی در تخت برای استراحت بمانید، اولین بار که بخواهید از تخت بلند شوید، پرستار به شما کمک خواهد کرد. به زودی بعد از سزارین سوندی که در مثانه قرار گرفته خارج می شود. چند روز نخست، شکاف روی شکم، زخم است. بعد از خارج شدن شما از بیهوشی، پزشک داروهای ضد درد نسخه میکند. پد گرم کننده می تواند مفید باشد. برای کنترل درد راه های متفاوتی وجود دارد، در این مورد با پزشک متخصص زنان و زایمان خود صحبت نمائید.

مدت بستری شدن در بیمارستان بعد از سزارین بین 2 تا 4 روز است. طول این مدت بستگی به دلایل انجام سزارین دارد و اینکه بدن شما ظرف چه مدتی احیا می شود. وقتی به خانه باز می گردید نیاز به مراقبت های ویژه خواهید داشت و باید فعالیت های خود را تا مدتی محدود نمائید.

مطالعه بیشتر:

سزارین یک عمل جراحی شکمی است که در آن نوزاد را با ایجاد برشی روی شکم و رحم مادر باردار به دنیا می‌‏آورند. اگرچه عمل سزارین در برخی از بارداری‌ها ضروری است، اما این زایمان می‌تواند مشکلاتی را برای زنان باردار به وجود آورد.

لطفا سوالات خود را در زمینه زایمان سزارین در بخش دیدگاه های همین نوشته برای ما ارسال نمایید


درمانگاه شبانه روزی آریا فولادشهر

لیست خدمات برجسته کلینیک و درمانگاه شبانه روزی آریا فولادشهر

  • دندانپزشکی، دندانسازی(کاشت دندان، ارتودنسی، ترمیم، عصب کشی، جرم گیری، رادیولوژی دندان، به صورت نقد و اقساط)
  • پزشکی عمومی
  • پزشکی متخصص ( پوست، زنان و زایمان و …)
  • خدمات مامائی (معاینات غربالگری، مشاوره بارداری، بلوغ، ازدواج، تنظیم خانواده و …)
  • مشاوره روانشناسی (تحصیلی، ازدواج ، خانواده و …)
  • خدمات پرستاری ( تزریقات، پانسمان، بخیه،نوار قلب و …)
  • اعمال سرپائی (ختنه، سوراخ کردن گوش و …)
  • مرکز مراقبت های پوستی ( پوست، مو، لیزر، جوانسازی پوست، لاغری، مزوتراپی، بوتاکس و …)

جهت کسب اطلاعات بیشتر به بخش تماس سایت مراجعه نمایید: