استراتژی در مشاوره ازدواج چیست؟ | کلینیک شبانه روزی فولادشهر

استراتژی های موفقیت در مشاوره قبل از ازدواج چیست؟

استراتژی در مشاوره ازدواج:اگر شما و همسرتان تصمیم گرفتید که مشاوره قبل از ازدواج داشته باشید، موارد وجود دارد که رعایت آنها، می­ تواند به شما کمک کند تا بیشترین بهره را از این جلسات کسب کنید. این موارد اینها هستند:

مشاوره قبل از ازدواج

نگران نباشید که مشاوره قبل از ازدواج، چالش ­برانگیز باشد.
این یک واقعیت است که یک مشاوره قبل از ازدواج موثر و خوب، به احتمال زیاد می تواند چالش برانگیز باشد. این به این دلیل است که شما در مورد برخی موارد بحث می کنید و با آنها روبرو می شوید که ترجیح می­ دادید آنها را رها کنید. اما، اینگونه شما و شریک زندگی­تان شناخت بهتر و بیشتری از یکدیگر پیدا می کنید و در روابط­تان رشد می­ کنید!

صادق باشید (سعی نکنید “فریب­کاری” کنید)!

در مشاوره پیش از ازدواج سعی نکنید افکار و عقاید را بی اهمیت جلوه دهید تا به نظر برسد که شما و شریک زندگی تان کاملاً سازگار هستید. این نکته کاملاً هدف اصلی مشاوره پیش از ازدواج را که باید با مشکلات روبرو شوید را نادیده می­گیرد.

بازی “برنده” و “بازنده” را رها کنید.

این ایده را قبول کنید که هر دو در زمین بازی برابر هستید. بدانید که زمانی که با مشاور خود می ­گذرانید یک “منطقه امن” است و آنچه را که در جلسات مشاوره خود مطرح می کنید نمی­ تواند سوخت مجادله­ های آینده یا لحظات “من بهت گفته بودم که” را تامین کند.

لطفاً رازدار باشید.

موارد مطرح شده در جلسات مشاوره را حتی با نزدیکترین دوستان و اعضای خانواده خود در میان نگذارید. آنچه در جلسات مشاوره مطرح می ­کنید فقط برای گوش مشاور و شریک زندگی شما است. فاش کردن این مسائل فقط اعتماد را از بین خواهد برد.


جهت تماس و کسب اطلاعات بیشتر و آگاهی از نحوه‌ی خدمات دهی کلینیک شبانه روزی آریا فولادشهر می‌توانید

به صفحه‌ی تماس با ما مراجعه فرمایید.


مطالب بیشتر:

کم کاری تیروئید و راه‌های تشخیص آن

کنترل استرس و چگونگی راه‌های درمان آن

مکمل زینک و موارد استفاده آن